De ce fierbe copilul în mămăligă
spectacol nerecomandat celor cu vârsta sub 15 ani
DE CE FIERBE COPILUL ÎN MĂMĂLIGĂ
după Aglaja Veteranyi
REGIA: Ombline de Benque; SCENOGRAFIA: Ombline de Benque; ASISTENT SENOGRAFIE: Aurelia Călinescu, ILUSTRAŢIA MUZICALĂ: Hélène Samzun; în DISTRIBUŢIE: Barbara Crişan, Leo-Nora Băcanu, Gabriela Mitrea;
durata: 60 min.
**
Spectacolul „De ce fierbe copilul în mămăligă”, după textul omonim al scriitoarei de origine română Aglaja Veteranyi, în transpunerea tinerei regizoare Ombline de Benque, face parte din programul MAP XXL iniţiat de Asociaţia Franceză „Pepinierele europene pentru tineri artişti”. Imaginat ca un spectacol armistiţiu între limbajul non verbal şi cuvânt, “De ce fierbe copilul în mămăligă” redă atmosfera cărţii puternic emoţionante scrise de autoarea de origine română, prin felul în care cuvântul rostit însoţeşte mişcarea şi recreează traseul imaginar al copilului Aglaja prin evenimentele mai puţin plăcute ale vieţii ei. Povestea se rosteşte prin vocile, trupurile în mişcare şi chipurile a trei actriţe, toate trei alcătuind mai degrabă un personaj comun decât unul colectiv. Se desprind din şi prin acest ansamblu fragmentele de jurnal asemenea unor mici spectacole în care păpuşă şi om complotează translarea scenică a unor situaţii şi emoţii pe care micuţa Aglaja, trăindu-le, le-a sintetizat şi aşternut pe hârtie sub forma unor gânduri-poezie.
**
Spectacolul „De ce fierbe copilul în mămăligă”, după textul omonim al scriitoarei de origine română Aglaja Veteranyi, în transpunerea tinerei regizoare Ombline de Benque, face parte din programul MAP XXL iniţiat de Asociaţia Franceză „Pepinierele europene pentru tineri artişti”. Imaginat ca un spectacol armistiţiu între limbajul non verbal şi cuvânt, “De ce fierbe copilul în mămăligă” redă atmosfera cărţii puternic emoţionante scrise de autoarea de origine română, prin felul în care cuvântul rostit însoţeşte mişcarea şi recreează traseul imaginar al copilului Aglaja prin evenimentele mai puţin plăcute ale vieţii ei. Povestea se rosteşte prin vocile, trupurile în mişcare şi chipurile a trei actriţe, toate trei alcătuind mai degrabă un personaj comun decât unul colectiv. Se desprind din şi prin acest ansamblu fragmentele de jurnal asemenea unor mici spectacole în care păpuşă şi om complotează translarea scenică a unor situaţii şi emoţii pe care micuţa Aglaja, trăindu-le, le-a sintetizat şi aşternut pe hârtie sub forma unor gânduri-poezie.
Regizoarea Ombline de Benque se remarcă prin viziunea originală a dramatizării textului, folosind cu inteligenţă şi sensibilitate elementele de limbaj vizual şi muzical, alături de cele ale animaţiei şi mişcării corporale, reuşind să obţină un maxim de expresivitate cu un minim de mijloace specifice.
data premierei: 21 mai 2007