joi, 2 noiembrie, ora 10:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Parter
CUI I-E FRICĂ DE BAU-BAU – Teatrul de Animație Țăndărică București (RO)
Scenariu, regie, scenografie, ilustrație muzicală, design lumini: Ivica Šimić; Păpuși și costume: Emilia Furduiu; Coregrafie: Violeta Dincă; Distribuție: Olga Bela, Dan Codreanu, Ana Maria Bălescu, Adrian Alexandru Neculcea
durata: 60 min.
RO: Fiecăruia dintre noi, în copilărie, ne-a fost frică de ceva: de diferite animale, de întuneric, de zgomote, de ploaie, de vânt sau tunete, de apă sau de foc. Câți dintre noi nu ne speriam la auzul cuvântului Bau-Bau? În spectacolul nostru este vorba de o fetiță care înainte de culcare se joacă cu hainele din dulap, aude niște zgomote ciudate și, intră într-o lume, în care are parte de întâlniri neașteptate, cu personaje din unele basme, cum ar fi Scufița Roșie, Lupul, Albă ca Zăpada, Capra cu trei iezi, Cei trei purceluși. Este vorba de modernizarea unor povești clasice în care numitorul comun este frica. Totul este un joc, cu cuvinte puține, cu mișcare, muzică și dans, care apelează la puterea de imaginație a copiilor. Comunicarea dintre scenă și public este sinceră, directă, ritmul este alert.
EN: Each one of us, in childhood, was afraid of something: different animals, the dark, noises, rain, wind, thunder, water, or fire. How many of us didn't get scared at the sound of the word "Boo!"? The play is about a little girl who plays before bedtime with the clothes in her closet, hears some strange noises, and enters a world where she has unexpected encounters with characters from some classic fairy tales like Little Red Riding Hood, the Wolf, Snow White, the Goat with Three Kids, the Three Little Piglets. It's about modernizing these classic tales, and the common denominator is fear. Everything is a game, with few words, movement, music, and dance, which appeals to the children's power of imagination. The communication between the stage and the audience is sincere, direct, and the pace is lively.
joi, 2 noiembrie, orele 15:00 & 18:00
spectacol recomandat bebelușilor cu vârsta între 6 și 18 luni
Sala Etaj
Out There - Atta Festival (TR)
Concept și coregrafie: Birute Baneviciute; Co-coregrafie și dans: Burcu Yılmaz, Esma Akın; Scenografie și design de costume: Medile Siaulytyte; Compozitor: Rasa Dikčienė; Realizare costume: Batıkan Kılıçaslan; Realizare scenografie: Adem Ünal; Afiș: Alara Akgün; Producător executiv: Hakan Silahsızoğlu; Asistent de producție: Ayça Akbulut, Elsa Vogels; Co-produs de: Atta Festival (Turcia) & Dansema Dance Theater (Lituania)
durata: 40 min.
1 bilet valabil pentru 1 bebeluș și maxim 2 adulți însoțitori
RO: Spectacolul interactiv de dans invită bebelușii din public să se alăture explorării mișcării, alături de cei doi dansatori, într-un mediu sigur și primitor, care, pe parcursul acțiunii, se transformă, de la monocromatic la multicolor, de la plat la spațial.
Bebelușii se pot alătura acțiunii spectacolului când doresc, pot rămâne în ea cât timp simt nevoia și pot părăsi acțiunea atunci când simt acest lucru. Părinții sunt invitați să lase copiii să decidă, deoarece nu există răspunsuri corecte sau greșite în procesul creativ.
Un decor, coregrafia și muzica special creată vor susține dezvoltarea imaginației, a creativității și primele experiențe de dans ale bebelușilor.
EN: Interactive dance performance invites the baby audience to join the movement exploration together with two dancers in the safe and cozy field, which during action transforms from monochromatic to multicolored, from flat to spatial.
Baby audiences can join performance action when they want, stay there as long as they need, and leave the action when they feel like it. We invite parents to let kids decide, as there are no right or wrong decisions in a creative process.
A specially created performance set, choreography, and music will support the development of imagination, creativity, and the first dance experiences of babies.
vineri, 3 noiembrie, orele 11:00 & 17:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta între 3 și 9 ani
Sala Parter
The fabulous tale of BasarKus - Lamento Company (FRA)
Producție: Academia Fratellini și Compania Lamento;
Parteneri de rezidență: Centrul Cultural din Houdremont, Centrul Cultural La Courneuve, Spațiul Periferic și Teatrele Bergeries din Noisy-le-Sec.
Sylvère Lamotte este artistă asociată la La Maison/Nevers, Scena convențională de Artă în teritoriu.
durata: 30 min.
RO: BasarKus nu este ca nicio altă ființă! Este o creatură cu două capete, multe picioare, dar și multe brațe. Este fericit astfel, în perfectă armonie cu el însuși. Dar, descoperind că are două inimi, BasarKus se întreabă: ce se întâmplă dacă el, de fapt, este compus din doi? Împreună, par mai puternici, mai în siguranță. Cu toate acestea, BasarKus are o curiozitate puternică, nu poate rezista impulsului de a despărți cele două corpuri care îl compun. Jocul se învârte acum în jurul depășirii fricilor și experimentării separării cu orice preț.
„Povestea fabuloasă a lui BasarKus" este un duet virtuoz și jucăuș care amestecă circul și dansul. Markus excelează în jonglerie, iar Basil strălucește în acrobatie. Căutarea identității și conceptul de hibriditate ocupă un loc central în această poveste. Unde începe corpul meu și unde se termină el? Cine este acesta, în afară de mine? Acestea sunt întrebările care formează nucleul descoperirii de sine.
EN: BasarKus is not like any other being! Creature with two heads and multiple legs, it also has numerous arms. It's happy this way, in perfect harmony with itself. But discovering that it has two hearts, BasarKus wonders. What if they were actually two?Together, they seem stronger, safer. However, driven by a fierce curiosity, they can't resist the urge to dissociate. Their games now revolve around overcoming their fears and experimenting with separation at any cost.
"The Fabulous Tale of BasarKus" is a virtuoso and playful duet blending circus and dance. Markus excels in juggling, while Basil shines in acrobatics. The quest for identity and the concept of hybridity take center stage in this story. Where does my body begin and where does it end? Who is this other than me? So many questions that form the core of this ode to self-discovery.
vineri, 3 noiembrie, ora 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani
Sala Etaj
CEI TREI PURCELUȘI -Teatrul de Păpuși „Puck”, Cluj-Napoca (RO)
După: James Halliwell-Phillipps; Distribuția: Andreea Bolovan, Angelica Pamfilie, Andra Cotiușcă, Ion Iurcu; Scenariul și regia: Rumi László; Scenografia: Elena Ilash și Rumi László; Asistent regie: Tompa Eszter; Coordonare muzicală: Arona Bogdan
durata: 45 min
RO: Binecunoscuta poveste a celor trei purceluși, le vorbește copiilor despre asumare, despre cum nu e bine să lăsăm pe mâine ce se poate face azi și despre cum responsabilitățile amânate au obiceiul de a ne ajunge din urmă.
„Cei mici ar trebui să fie atrași de acest spectacol, pentru că vor putea experimenta cât de important este să colaborăm, în loc să ne luptăm unii cu ceilalți. Este un spectacol interactiv în care sunt implicați și copiii, contribuind la succesul purcelușilor și la acest împreună”, Rumi László.
În viziunea lui Rumi László, copiii au ocazia să participe la joaca, dar și la munca purcelușilor și, totodată, să experimenteze îndeaproape consecințele lucrului făcut de mântuială, într-un spectacol ce se bazează foarte mult pe interacțiunea cu cei mici și pe aportul lor la construcția poveștii.
EN: The well-known story of the three little piglets speaks to children about accountability, about how we shouldn’t postpone what we have to do and about how our unfulfilled responsibilities will always find a way of catching up with us.
In the interpretation of director Rumi László, the children will have the opportunity to take part in the games the piglets play, in the chores that they need to do and, at the same time, experience the consequences of sloppy work, in a show highly dependent on the interaction with the children and their contribution to the development of the story.
sâmbătă, 4 noiembrie, orele 11:00 & 17:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani
Sala Etaj
A button in my head - Arriba las Hu! Manos (AR-CL)
Enrique Crohare Niño & Laura Soledad Mac Laughlin
durata: 45 min
RO: Povestea noastră începe cu Cele Două Mâini care îi dau naștere lui Clott. Totuși, una dintre ele, cea verde și cu mișcări de șarpe, se răzgândește și nu mai dorește existența personajului creat, Așa că, la venirea lui Clott, devine violentă și îi aruncă cu putere capul, spărgându-l în două jumătăți.
De atunci, capul lui Clott are mereu un nasture roșu în locul în care a fost cusut. Cu toate că nasturele ține cele două jumătăți laolaltă, acesta îl face pe Clott să se simtă diferit față de ceilalți copii. Până și sora sa, Juana, îl deranjează. Găsește refugiu doar în bunicul său. Clott nu își dorește altceva decât să fie normal, să nu aibă un nasture pe cap.
Mâna Verde, însă, va face orice îi stă în putință pentru a-i desface nasturele și a-l distruge.
Care sunt planurile Mâinii Verzi pentru Clott și familia lui? Ce decizie va lua Clott? Va reuși Mâna să-i desfacă nasturele lui Clott?
EN: In the dance of creation, The hands give birth to the first puppet of the story: Clott. One of them is green, it moves like a snake and it does not want the creation be alive. So, it takes the head of the newborn and throw it very hard, broking it into two half heads...
Since that day, a red button hints from Clott's head. A button that holds him together, but that makes him feel different from the others. His sister Juana bothers him. He only finds shelter in his Grandfather. Clott wishes to be normal and doesn´t have any button in his head.
The Green Hand will do anything to get him unbuttoned and finally destroy this story.
Which are the Green Hand´s plans for Clott and his family? What decision will Clott make? Will he finally unbutton his head?
sâmbătă, 4 noiembrie, ora 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 4 ani
Sala Parter
Drunter und Druber - FFT Dusseldorf (GER)
Concept și coregrafie: Keren Levi; Dans și coregrafie Düsseldorf: Lisa Hellmich, Ying Yun Chen/ Elisa Hofmann; Dans și coregrafie Amsterdam: Revé Torberg, Zora Westbroek; Video: Assi Weitz, Rob Gradisen; Muzică: Tian Rotteveel; Lumini și tehnic Düsseldorf: Björn Nienhuys. Lumini și tehnic Amsterdam: Martin Kaffarnik. Dramaturgie: Rosa Schogt; Outside-Eye Düsseldorf: Irina Bârcă.
Produs de: FFT Düsseldorf, stichting NeverLike Amsterdam
durata: 50 min
RO: Doi prieteni descoperă o hartă a unei comori în timpul unei bătăi cu perne. Aceasta îi conduce într-o lume fantastică și inversată. Totul acolo curge armonios: mișcarea și imaginile sunt, de fapt, sub forma dansului, a videoclipului în direct și a animației. În fața publicului se desfășoară o căutare uimitoare și aventuroasă a comorii. „Cu susul în jos” este o poveste despre prietenie și puterea imaginației.
Acest spectacol a marcat prima dată când Keren Levi a dezvoltat un spectacol de dans pentru copii la FFT, o locație de producție internațională din Düsseldorf. Spectacolele coregrafului olandez combină mai multe forme de artă și media. Muzica, dansul și video-proiecția joacă roluri importante în acestea. FFT a produs spectacolul cu dansatori din regiunea germană Renania de Nord, care colaborează cu Keren Levi.
EN: Two friends discover a treasure map during a pillow fight. It leads them into a fantastic, upside-down world. Everything flows there: Movement and images encounter one another in the form of dance, live video, and animation. A wondrous, adventurous treasure hunt unfolds before the audience’s eyes. Drunter und drüber is a story about friendship and the power of fantasy.
This performance marked the first time Keren Levi developed a dance piece for children at the FFT, an international production venue in Düsseldorf. The idiosyncratic performances of the Netherlands-based choreographer combine several art forms and media. Music, dance, and video play important roles therein. The FFT produced the piece with North Rhine-Westphalian dancers who collaborate with Keren Levi.
duminică, 5 noiembrie, orele 11:00 & 15:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 12 ani
Sala Etaj
The Tempest for Autistic Individuals - FLUTE THEATRE (UK)
Regia și adaptarea: KellyHunter; Membrii companiei: Natasha Haward, Mercedes Maresca, Mohit Mathur, Aleix Melé Güell, Andrei Nistor, Millie Smith, Joshua Welch
durata: 90 min.
RO: Până la cincisprezece persoane autiste devin participanți în fiecare reprezentație, stând alături de șase actori într-un cerc, pe scenă. Familiile sau îngrijitorii îi pot însoți în cerc sau pot observa din spatele cercului.
Piesa „Furtuna" pentru persoane autiste și familiile lor este creată folosind Metoda Heartbeat a lui Kelly Hunter, membră a Ordinului Imperial Britanic, fondatoarea și regizoarea teatrului Flute: o serie de jocuri senzoriale care permit participanților să împărtășească sentimentul de a fi în viață și să celebreze propria identitate.
EN: Up to fifteen autistic individuals become the participants for each performance, sitting with six actors in a circle on our stage. Their families or carers can join us in the circle or sit just behind to watch.
The Tempest for autistic individuals and their families is created using Flute’s founder and director Kelly Hunter MBE’s acclaimed Hunter’s Heartbeat Method -a series of sensory games which allow participants to share how it feels to be alive and celebrate their identity.
duminică, 5 noiembrie, ora 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 6 ani
Sala Parter
MICUL PRINȚ - Teatrul „Alexie Mateevici” (MD)
După Antoine de Saint-Exupéry
Regie, adaptare scenică și coloana sonoră: Mihai Țarină; Scenografie: Mihai Țărnă, Alina Perju; Producție și decor: Ion Cataraga; Costume: Inga Botnariuc; Design lumini: Vitalie Lașcu; Regie sunet: Ion Turculeț; Video: Ian Onică
Disctribuție: Diana Boșcov, Nina Lefter, Victor Untilă, Valentina Ostap, Giasti Sirah; Voce Micul Prinț: Samson Hatman
durata: 80 min.
RO: Să călătorim împreună cu Micul Prinț–printre stele, asteroizi, planete și lumi! Micul Prinț este o poveste încântătoare, interesantă și sensibilă despre universal copilăriei inocente, prietenie, dragoste, altruism. Cei mici vor fi captivați de prințul care vine de pe micul Asteroid B-612, unde avea grijă de un trandafir și trei vulcani, dar și de personajele pe care acesta le-a întâlnit pe diverse tărâmuri, în timpul călătoriei sale. Micul Prinț ajunge pe planeta Pământ și vrea să cunoască oamenii. Pe cine întâlnește el aici? Își va face prieteni? Va rămâne pe Pământ sau se va întoarce pe Asteroidul B-612? Veți afla răspunsurile numai în sala de spectacol. Pentru adulți, Micul Prinț este o revenire la copilul din ei, pierdut odată cu trecerea prin timp. Este o meditație profundă despre valorile umane, responsabilitate și legătura dintre oameni, toleranță, singurătate, despre esența umanității și cunoașterea de sine prin intermediul călătoriei.
EN: Let's travel together with The Little Princeamong stars, asteroids, planets, andworlds!”The Little Prince”is a delightful, engaging, and sensitive story about the universe ofinnocent childhood, friendship, love, and altruism.Childrenwill be captivated by theprincefrom the small Asteroid B-612, where he cared for a rose and three volcanoes,andby the characters he met in various lands during his journey. The Little Princearrives on Earth and wants to get to know the people. Whom does he meet here? Willhe make friends? Will he stay on Earth, or will he return to Asteroid B-612? You willfind the answers only in the theater.For adults, ”The Little Prince”is areturn to the inner child, lostintime. It is aprofound meditationon human values, responsibility, the connection betweenpeople, tolerance, loneliness, the essence of humanity, and self-discovery through the journey.
luni, 6 noiembrie, orele 10:00 & 12:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
SPECIAL CREATURES - Roberto White Puppets Company (AR)
Un spectacol de și cu: Roberto White
durata: 45 min.
RO: „Creaturi special” este un spectacol nonverbal în cheia clovneriei și a teatrului de obiecte. Este alcătuit din 7 piese diferite, fără legătură între ele, folosind umor și poezie. Păpușile sunt construite din obiecte de uz curent, ca de exemplu pungi de plastic, mingi de ping pong, baloane etc., întotdeauna operate de o parte a corpului actorului (în principal mâinile). Spectacolul „Creaturi speciale" se află într-un turnesu mondial permanent de mai bine de 15 ani și a fost deja văzut de public din peste 25 de țări de pe toate continentele, bucurându-se de succes atât din partea publicului larg, cât și din partea celui specializat, fiind recompensat și cu diverse premii internaționale.
EN: Specials Creatures is a show in the key of clown and theater of objects. Made up of 7 different pieces, without connection to each other, using humor and poetry, without words. The dolls are built with everyday objects such as plastic bags, ping pong balls, balloons etc, always intervened by some part of the actor’s body (mostly the hands) particular creatures is on a permanent world tour, for more than 15 years and already It has been seen by audiences from more than 25 countries on all continents, receiving acceptance, both from the general public and the specialized one, it has also received various international awards.
miercuri, 8 noiembrie, ora 11:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
CINE ESTE MARY P.? - Teatrul „Merlin” Timișoara (RO)
Scenariu, regie, design al luminilor: Alexandru Mihaescu; Scenografie, costume, păpuși: Alina Herescu; Muzica: Cari Tibor; Distribuție / With: Patricia Gavril, Luana Uncruțiu, Raul Bastean, Marko Adzic, Robert Copoț, Mădălina Ghițescu-Petre, Olivera Iovanovici, Diana Boboc
durata: 75 min.
RO: Nu vom afla sigur cine e Mary P., dar vom afla câte ceva despre ea, magia personajului rămânând, astfel, neatinsă. Ea poate fi forța creatoare de care avem nevoie în mod natural, dar care este, de obicei, limitată de constrângeri de natură culturală și socială. Dar poate fi și o provocatoare par excellence/prin excelență: deși îi învață pe alții bunele maniere și este întotdeauna îmbrăcată impecabil, ea oferă acces la experiențe care vin în contradicție cu ceea ce este considerat drept „adecvat”, într-un anumit context social.
„Mary P. are rolul de a-i călăuzi pe copii spre maturizare, de a ilumina relațiile și dorințele conflictuale care stau la baza vieții unui individ. Aceste conflicte se manifestă dialectic în dorința noastră de aventură, în timp ce căutăm, de asemenea, siguranță sau, invers, în dorința noastră de libertate, tânjind totodată după stabilitatea pe care o aduce doar o rutină precisă. A găsi un echilibru între cele două înseamnă să devii, încet dar sigur, adult”, explică Alex Mihaescu.
EN: We may not be certain about who Mary P. is, but we will learn something about her, leaving the magic of the character untouched. She can be the natural creative force we need, but one that is usually constrained by cultural and social limitations. However, she can also be a provocateur par excellence: although she teaches others good manners and is always impeccably dressed, she provides access to experiences that contradict what is considered 'appropriate' in a certain social context.
"Mary P. has the role of guiding children towards maturity, illuminating the conflicting relationships and desires that underlie an individual's life. These conflicts dialectically manifest in our desire for adventure, while also seeking safety or, conversely, in our desire for freedom while longing for the stability that only a precise routine brings. Finding a balance between the two means slowly but surely becoming an adult," explains Alex Mihaescu
miercuri, 8 noiembrie, ora 14:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 14 ani
Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu
WORDS, WORDS, WORDS – Andrei Dogaru (RO)
durata: 50 min.
Words, words, words is a one-man show telling the story of a dream. In his dream, the Actor arrives at the stage with no memory of his part, and asks the director of the production for guidance. The director happens to be William Shakespeare himself, present only as a Voice. Shakespeare provides the Actor various selected monologues from his plays, and asks him to perform them. While the Actor speaks the monologues, ever trying to find the right character, Shakespeare is brought more and more back to life, until he is no longer just a Voice.
miercuri, 8 noiembrie, ora 18:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 14 ani
Sala Parter
gen.snowflake - Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, Facultatea de Teatru și Film, UBB (RO)
Regie: Mihai Gligan; Distribuție: Codruța Bonta, Leonard Chionac, Ioan Crișan, Eduard Crucianu, Petra Panait, Maria Pandrea, Mihai Andrei Pleșa, Demetra Vasiliu, Nicola Zaharia
RO:„gen. snowflake” este un spectacol de teatru care pornește de la poveștile echipei, folosind o metodă de lucru dezvoltată în cadrul rezidenței în Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova a studenților masteranzi ai Facultății de Teatru a Universității Babes-Bolyai din Cluj Napoca, sub îndrumarea regizorului Bobi Pricop. Spectacolul este un colaj de scene care ilustrează tematici actuale: body shaming, anxietate, dependența financiară de părinți, identitate online sau inadaptarea socială. Pornind de la experiențele actorilor, spectacolul are valențe autobiografice și autoreferențiale, într-o estetică a simplității și a onestității. „gen. snowflake” caută să chestioneze etichetarea ironică a generației Z ca „fulgi de zăpadă”.
EN: "gen. snowflake" is a theater performance that starts from the team's stories, using a method developed during the residency at the "Marin Sorescu" National Theater in Craiova by the master's students of the Faculty of Theater at Babes-Bolyai University in Cluj Napoca, under the guidance of director Bobi Pricop. The show is a collage of scenes that illustrate current themes: body shaming, anxiety, financial dependence on parents, online identity, or social maladjustment. Drawing from the actors' experiences, the performance has autobiographical and self-referential aspects, in an aesthetic of simplicity and honesty. "gen. snowflake" seeks to question the ironic labeling of Generation Z as "snowflakes."
durata: 94 min.
joi, 9 noiembrie, ora 10:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 14 ani
Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu
WORDS, WORDS, WORDS – Andrei Dogaru (RO)
durata: 50 min.
Words, words, words is a one-man show telling the story of a dream. In his dream, the Actor arrives at the stage with no memory of his part, and asks the director of the production for guidance. The director happens to be William Shakespeare himself, present only as a Voice. Shakespeare provides the Actor various selected monologues from his plays, and asks him to perform them. While the Actor speaks the monologues, ever trying to find the right character, Shakespeare is brought more and more back to life, until he is no longer just a Voice.
joi, 9 noiembrie, ora 18:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 15 ani
Sala Parter
OAMENI ȘI ARME - Platforma de Teatru Politic și Reactor de creație și experiment (RO)
Cu: Alexandra Harapu, Maria Morar, Oana Rotaru, Doru Taloș, Tavi Voina; Scenografia: Mihai Păcurar; Direcție coregrafică: Paula Dunker; Muzica: Alexandru Condurat; Coordonare muzicală: Adonis Tanța; Coordonare documentare: Tavi Voina; Colaborare: Katia Pascariu; Tehnician lumini-sunet: Robert Kocsis; Coordonare proiect: Andrada Roșu; Asistență regie: Teodora Minea; Scenariul și regia: David Schwartz
durata: 95 min.
RO: Cum se fabrică o armă? Care sunt condițiile de muncă, avantajele și pericolele muncii într-o fabrică de arme? În ce fel integrează persoanele care fabrică armament contradicțiile inerente acestui proces, în proximitatea războiului și în plină criză economică?
La Cugir, oraș de 20 de mii de locuitori din Transilvania, funcționează încă din 1928 cea mai mare fabrică de armament din România. În ultimii ani, au avut loc mai multe accidente de muncă, unele mortale, și un protest împotriva salariilor mici și condițiilor grele de lucru.
Spectacolul explorează universul complex al producției de armament și relațiile comerciale adesea opace care leagă un orășel de munte din Transilvania de zonele de conflict ale lumii. „Oameni și arme” pornește de la povești și experiențe documentate, ficționalizate într-un spectacol de brigadă artistică, ce combină trecutul și prezentul, documente și speculații, date obiective și opinii subiective, amintiri personale, cântece, poezie și momente coregrafice.
EN: How is a weapon made? What are the working conditions, advantages, and dangers of working in a weapons factory? How do the people who manufacture arms integrate the inherent contradictions of this process, in the proximity of war and in the midst of an economic crisis?
In Cugir, a town of 20,000 people in Transylvania, the largest arms factory in Romania has been operating since 1928. In recent years, several workplace accidents, some fatal, have occurred, and there was a protest against low wages and harsh working conditions.
The play explores the complex world of weapon production and the often opaque trade relationships connecting a small mountain town in Transylvania to conflict zones worldwide. "Men and Weapons" draws from documented stories and experiences, fictionalized in a collaborative artistic performance that combines the past and the present, objective data and subjective opinions, personal memories, songs, poetry, and choreographic moments."
vineri, 10 noiembrie, orele 10:00 & 12:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
spectacol în limba germană
Sala Etaj
POVESTEA SF. MARTIN - Teatrul Coquette (RO)
Scenariu: Ingrid Bonta; Regie: Ingrid Bonta; Distribuție: Pavel Bârsan, Mihai Căpățînă, Gabriel Costan și Ingrid Bonța
RO: Binecunoscuta poveste a Sfantului Martin este adusă pe scenă ca imagine a speranței și a binelui. Pentru ca sentimentele de compasiune și milă au dispărut aproape de tot din societatea noastră, spectacolul își propune să arate că acestea nu sunt simple cuvinte din dicționar.
Călătoria soldatului Martin spre Roma este călătoria lui inițiatică, în care dă dovadă de bunătate și își oferă sprijinul oricărui om în nevoie. Cu cine se întâlnește și cum i se schimbă viața rămâne de văzut. Împăratul Romei îl somează să plece la război împotriva voinței lui, iar pe câmpul de luptă acesta își pierde prietenul, tovarășul de drum, pe Mutus. Dar cum el reprezintă o speranță pentru oamenii de rând, se sfârșește cu bine povestea, căci și Împăratul și-a ținut cuvântul, că îl eliberează, dacă Martin supraviețuiește războiului.
O poveste cu tâlc și cu haz.
EN: The well-known story of Saint Martin is brought to the stage as an image of hope and goodness. Because feelings of compassion and mercy have nearly disappeared from our society, the play aims to show that these are not just words in the dictionary.
Soldier Martin's journey to Rome is his initiatory journey in which he demonstrates kindness and offers his support to anyone in need. Who he meets and how his life changes remain to be seen. The Roman Emperor compels him to go to war against his will, and on the battlefield, he loses his friend and fellow traveler, Mutus. But as he represents hope for ordinary people, the story ends well because the Emperor keeps his word and releases Martin if he survives the war.
A meaningful and humorous tale.
durata: 50 min.
vineri, 10 noiembrie, ora 11:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Parter
SCUFIȚA ROȘIE - Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia (RO)
după Frații Grimm
Dramatizarea: Cristian Pepino, Scenografia, sculptura și pictura: Marian Sandu și Oriana Pelladi; Muzica: Levente Szöcs; Regia și distribuția: Viorica Boda, Teodora Popa; Regia tehnică: Elena Madaras; Sunet: Florin Andrea; Lumini: Ovidiu Tămășan; Mașinist: Gheorghe Hațegan
durata: 45 min.
RO: Cine nu știe povestea fetiței care pornește la drum spre bunicuță și, neascultând de povețele mamei, ajunge, împreună cu bunica, în burta lupului? Ei bine, povestea noastră este puțin altfel. Prin talentul și umorul lui Cristian Pepino, care a scris scenariul, prin viziunea scenografică a lui Marian Sandu, precum și prin punerea în scenă a colegelor noastre, ea se transformă într-o poveste originală, plină de umor, de aventură și de personaje simpatice. Convenția teatrală, specifică teatrului de păpuși, este vizibilă, adică actorul și păpușa sunt alături și se prezintă astfel pe scenă, după cum veți vedea. Apoi personajele sunt aduse, într-o anumită măsură, în zilele noastre: scufița este o puștoaică simpatică, o fetiță sportivă, căreia îi plac drumețiile, curioasă, bunicuța este o bunicuță căreia îi place să tricoteze și să se uite la televizor/să asculte radioul, lupul este un mare șmecher (cam așa se crede el), iar vânătorul este acel vânător preocupat să prezerve fauna și flora pădurilor: „E o poveste cu învăţăminte / Care te-nvaţă cum să fii cuminte / De oamenii vicleni să te fereşti, / Că altfel s-ar putea să o păţeşti.”
EN: Who doesn't know the story of the little girl who sets off on her journey to her grandmother's house and, not heeding her mother's advice, ends up, along with her grandma, in the belly of the wolf? Well, our story is a little different. Through the talent and humor of Cristian Pepino, who wrote the script, through the scenic vision of Marian Sandu, as well as the direction of our colleagues, it transforms into an original story, full of humor, adventure, and endearing characters. The theatrical convention, typical of puppet theater, is visible, meaning the actor and the puppet are together and presented this way on stage, as you will see. Then the characters are brought, to some extent, into our modern times: Little Red Riding Hood is a cute, sporty girl who enjoys hiking, curious, Grandma is a grandmother who enjoys knitting and watching television/listening to the radio, the wolf is quite the trickster (or so he thinks), and the hunter is a conservationist, dedicated to preserving the fauna and flora of the forests.
vineri, 10 noiembrie, ora 11:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 14 ani
Liceul de Artă Sibiu
WORDS, WORDS, WORDS – Andrei Dogaru (RO)
durata: 50 min.
Words, words, words is a one-man show telling the story of a dream. In his dream, the Actor arrives at the stage with no memory of his part, and asks the director of the production for guidance. The director happens to be William Shakespeare himself, present only as a Voice. Shakespeare provides the Actor various selected monologues from his plays, and asks him to perform them. While the Actor speaks the monologues, ever trying to find the right character, Shakespeare is brought more and more back to life, until he is no longer just a Voice.
sâmbătă, 11 noiembrie, orele 11:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
MR TRAIN - Trukitrek (ES)
Regizat de: Josep Piris; Actori – păpușari: Kiko Lozano, Magda Mañé, Lu Pulici; Conceput de: Josep Piris & Lu Pulici; Scenograf: Josep Piris; Decor: Luca Fucili, Lu Pulici, Josep Piris
Operator camera: Lu Pulici / Bernardo Brizi; Director de fotografie și montaj: Lu Pulici; Design sonor: Lu Pulici; Co-produs de: 22S Productions; Produs de Trukitrek
durata: 50 min.
RO: Domnul Train spune povestea relației dintre un câine vagabond și un bătrân singur, care locuiește într-o gară pe unde nu trece nimeni. Este o poveste poetică ce vorbește despre singurătate și se inspiră din povestirea „The Blue Dog" / „Câinele albastru” ("Il cane blu", în italian), scrisă de poetul și scenaristul Tonino Guerra. Domnul Train este o reprezentație nonverbală care aduce laolaltă păpușăria și filmul animat, și face o combinație de teatru și cinema.
EN: Mr. Train narrates the relationship between a stray dog and a lonely old man who lives in a train station where no-one passes by. It is a poetic tale that speaks of loneliness, draws inspiration from the short story "The Blue Dog" ("Il cane blu", in Italian), written by poet and screenwriter Tonino Guerra.
Mr. Train it is a silent performance bringing puppetry and animated film together. A combination of theatre and cinema.
sâmbătă, 11 noiembrie, ora 19:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 12 ani
Sala Parter
Colaj Gala HOP (RO)
durata: 113 min.
Gala Tânărului Actor – HOP este un program cultural de interes naţional, inițiat de Uniunea Teatrelor din România (UNITER). Scopul acestei Gale este promovarea şi lansarea tinerilor absolvenţi din învăţământul superior artistic, de stat şi particular. Evenimentul de la Sibiu reunește o selecție dinamică și eclectică a unor momente prezentate anul acesta la Alba Iulia, în perioada 30 august - 2 septembrie. Spectacolul - colaj se constituie din 6 momente:
· A FOST ODATĂ… adaptare de Luana Hagiu după ,,Povești corecte politic de adormit copiii” de James Finn Garner, cu Neacșu Ingrid și Alexandru Condurat
· ANGAJAȚI-MĂ!, cu Ama Beschieru, Robert Ioan
· CELĂLALT, cu Sașa Pânzaru, Denissa Rogoz
· TIC TAC TOK, cu Fülöp Francesca și Barbu Andrei-Marius
· UNTITLED, cu Eduard Crucianu, Radu Fărcane, Ioan Crișan, Andrei Mărgineanu, Andrei Pleșa, Sara Pongrac și Denisa Vraja
· YOU HAVE REACHED YOUR DAILY LIMIT, cu Paul Bondane
duminică, 12 noiembrie, ora 17:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
Hermann visează - Teatrul Gong Sibiu (RO)
O dramatizare de Daniel Chirilă
REGIA: Eliza Păuna; SCENOGRAFIA: Romulus Boicu; MUZICA: Charlie Fălămaș; DISRIBUȚIA: Raluca Răduca, Adrian Prohaska, Lucia Barbu, Charlie Fălămaș
durata: 45 min.
RO: Hermann este un băiețel ca oricare altul. Are numai 8 ani și are toate grijile pe care le poate avea un copil la vârsta lui: şcoala e prea grea, timpul nu-i mai ajunge pentru joacă și este dojenit permanent de părinţi și profesori fiindcă toţi vor să-l schimbe, dar el vrea să rămână acelaşi copil visător și jucăuș. Imaginaţia este una dintre supercalitățile lui Hermann, astfel, un drum banal spre şcoală, devine o aventură în care Hermann este eroul care îi salvează pe părinţi, profesori și chiar întregul oraș.
EN: Hermann is a little boy like any other. He is only 8 years old and has all the worries that a child of his age can have: school is too hard, he doesn't have enough time to play and he is constantly scolded by his parents and teachers because everyone wants to change him, but he wants to remain the same dreamy and playful child. Imagination is one of Hermann's super power, thus, a mundane road to school becomes an adventure in which Hermann is the hero who saves parents, teachers and even the whole town.
duminică, 12 noiembrie, ora 19:00
spectacol recomandat celor cu vârsta peste 12 ani
Sala Parter
O lecție de bune maniere - Teatrul Evreiesc (RO)
Regia și scenografia : Alexandru Berceanu
Cu: Maia Morgenstern
durata: 80 min.
RO: Cine este Celine, cine este Drumont? Cine este Montandon, profesorul doctor Montandon? Cărți secrete, oglinzi strâmbe. O lecție de bune maniere, administrată cu curaj. Dacă te uiți unde indică autorul, urletele de groază se transformă în râsete. Adunând câteva file de poveste românească la marele curent antisemit european, vrem să facem o reparație istorică, să învățăm să îi recunoaștem mai bine pe proștii noștri și să ne întrebăm cât mai putem să îi lăsăm să se odihnească în pace. - Alexandru Berceanu, regizor
EN: Who is Celine, who is Drumont? Who is Montandon, Professor Doctor Montandon? Secret books, twisted mirrors. A lesson in good manners, provided with courage. If you look where the author points, screams of horror turn into laughter. By adding a few pages of Romanian history to the large European anti-Semitic current, we want to make a historical reparation, to learn to recognize our fools better and to ask ourselves how much longer we can let them rest in peace. - Alexandru Berceanu, director